Gigawatt PF-2 EVO+ & Power Sync
Cena s DPH: | 32 990 Kč |
Cena bez DPH: | 27 264,46 Kč |
Chci být informován:
- Popis
- Foto
Síťová lišta s napájecím kabelem - Gigawatt PF-2 EVO+ & Power Sync
PF-2 EVO+ je vylepšená verze pokročilého filtračního napájecího bloku navrženého pro napájení a ochranu audio a video systémů HI-FI. Nová architektura PCB desek, nemagnetické šroubky a další vylepšení posouvají tuto lištu opět do vyšší kategorie, ovšem při zachování ceny.
Připojení výstupu: EU (Schuko)
Napětí: 220-240 V AC, 50/60 Hz nebo 110-120 VAC, 50/60 Hz
Maximální zatížení: 3 500 v
Maximální proud (konstantní): 16
Absorbovaný proudový šok: 13 000 A
Rozměry (. l. Š x V x výška).: 420 x 90 x 94 mm
Hmotnost: 4,50 kg
Všechna zařízení GigaWatt jsou vybavena inovativním dvoustupňovým systémem interní distribuce energie přímo do výstupních zásuvek. Je založen na masivních vodivých kolejnicích vyrobených z tlustých leštěných tyčí z pevné mědi s průřezem až 30 mm 2 na každé kolejnici. První stupeň zajišťuje bezeztrátové a rovnoměrné rozdělení napětí do jednotlivých větví filtrování, zatímco druhý poskytuje napětí přímo do výstupních zásuvek. Rovněž umožňuje stabilní distribuci energie bez ohledu na zatížení jednotlivých výstupních zdířek. Všechny použité typy distribučních kolejnic jsou vlastní konstrukcí společnosti GigaWatt a byly navrženy a vyrobeny in-house.
Výroba takových kolejnic je mimořádně nákladná kvůli kvalitě mědi, ze které jsou vyrobeny, a technologii jejich výroby. Distribuční kolejnice jsou vyrobeny z měděné katody mědi Cu-OF (vysoce vodivá měď bez obsahu kyslíku) a Cu-ETP (rafinovaná měď s metalurgickou metodou s vysokou vodivostí), obě s minimální čistotou 99,99%. Měď, ze které jsou kolejnice vyrobeny, je podrobena smaltování a rafinaci žíhání, což zahušťuje materiál, což zlepšuje jeho vodivost, plasticitu a odolnost proti korozi ve většině prostředí. Vyznačuje se vynikající vodivostí, nízkými nečistotami a zbytkovou přítomností kyslíku. Mechanické ošetření kolejnic se provádí technologií, která nevydává teplo, což by mohlo způsobit oxidaci mědi a negativně ovlivnit kvalitu vedení.
Síťový filtr (lišta) PF-2
PF-2 v portfoliu GigaWatt představuje nejvyšší model pasívního síťového rozvodu ve formě lišty, jelikož vyšší modely už mají aktivní prvky. Adamovi Szubertovi se dle mého názoru podařilo v PF-2 úspěšně skloubit účel a formu: podlouhlý kvádr je natolik těžký, aby potěšil ruce audiofila, a natolik nenápadný, aby bez problému splynul s interiérem.
Čtyřhranná cihlička ze silnostěnného ocelového plechu, opatřeného matně černým strukturálním nástřikem, váží 3kg a měří 9 x 9 x 42cm a už samotné šasi funguje jako prvotní ochrana proti příchozímu RF rušení. O vnitřní rozvod k zásuvkám se starají nikoli vodiče, ale měděné tyče, a všechny vnitřní součástky jsou alespoň podle tvrzení konstruktéra pečlivě vybírané. Nezbývá, než tomu věřit, neboť na celém filtru nenajdete jediný šroub a dno je zapečetěné dvěma řadami nýtů, takže se dovnitř dostanete maximálně tak rozbrušovačkou. Na jedné z užších stran najdeme IEC zásuvku a nahoře 6 zásuvek typu Schuko, které si GigaWatt nechává vyrábět na zakázku a jejichž kontakty jsou postříbřené.
Na liště mi bylo sympatických hned několik detailů. V prvé řadě to bylo provedení, které je dokonalé a značně převyšuje běžný standard přístrojů tohoto typu. Druhá, pro praktické použití velmi užitečná vecička, jsou dvě indikační LED diody - modrá oznamuje, že je přístroj pod napětím, červená se rozsvítí, pokud je lišta zapojena k zásuvce s nesprávnou fází. Takhle by to mělo být povinně u všech audio zařízení, něco podobného svého času měl třeba Luxman. No a v neposlední řadě dostanete spolu s přístrojem i důkladně zpracovaný návod s garancí 250,000 EUR na připojené spotřebiče (lišta má vestavěnou přepěťovou ochranu) a sadu gumových nožiček, které můžete použít třeba na hladkých podlahách, abyste si nepoškodili parkety. Jako standardní příslušenství dodává GigaWatt k PF-2 i solidní 1.5m síťovou šňůru LC-1 vlastní konstrukce. Nemusíte na nic myslet, prostě všechno jen zapojíte a můžete hrát.
Abych jen nechválil: modré světýlko LED diody je prakticky pořád aktivní a nelze jej vypnout ani ztlumit. Pokud je lišta schovaná vzadu za rackem nebo za nábytkem tak to nevadí, ale pokud ji máte na očích (jako jsem ji měl já kvůli snadnosti přepojování kabelů), je svítivost LEDky v temné místnosti přece jen příliš agresivní. Druhá výtka se týká IEC konektoru, kdy zvláště při použití obtížněji ohebných kabelů (což byla většina včetně toho od GigaWatt) je spojení se zástrčkou ne příliš pevné.
Jeffa Buckleyho jsme opustili těsně před tím, než byla celému systému předřazena kombinace PF-2/LC-1. Pojďme si tedy poslechnout, co se na zvuku změnilo.
Jak hraje dobře postavená síťová lišta...
Přítomnost GigaWattu byla snadno identifikovatelná. Zvuk byl ´plnotučnější´ a rezolutně se zlepšil co do množství prostorových informací. Buckleyho hlas se stal člověkem, zatímco před tím (bez PF-2) to byly pouze ústa bez těla. Pravolevý prostor se uvolnil a stal se o něco přehlednějším, v předozadním směru jsme se však posunuli úplně do jiné dimenze - ne co do velikosti, ale co do lokalizace jednotlivých zdrojů zvuku. Také nástroje a hlasy měly najednou svoji vlastní hloubku, svoje tělo a obrysy.
Bylo úlevou poslouchat závěrečnou Forget Her, která se kolem třetí minuty stává poměrně komplexní skladbou a kterou filtr dokázal bez problémů rozšifrovat bez jakéhokoli slévání. Sykavky v Lilac Wine, které jsem zmiňoval na začátku, nezmizely úplně, ale artikulace hlasu se nepochybně zlepšila.
Pokud porovnáme GigaWatt PF-2 z nejlepšími (mým favoritem je modifikace jednotky Nordost Thor), bude nám scházet trošku větší transparence, bezprostřednost a mikrodynamické stínování. Pochopitelně ani neuslyšíme to jemné předivo textur, ve kterých je Thor obzvášť dobrý. Ale vezmeme-li v potaz, že GigaWatt PF-2 pořídíme za méně než polovinu ceny Thoru, nemám žádných výhrad.
A pak přišel Elvis...
Měl jsem kombinaci PF-2/LC-1 v systému cca 2 týdny, když se začaly ze všech koutů světa trousit síťové kabely pro náš velký test. GigaWatt poslal svůj nejvyšší model LC-2 (dnes už mají model vyšší, ale ten bude mít premiéru až za měsíc) a tak by bylo škoda nezkusit, co dokáže PF-2 vytěžit z tohoto nového partnerství.
LC-1 v podstatě vznikla z nutnosti doplnit síťové kondicionéry GigaWattu o odpovídající kabel. Dostanete ji proto jako bonus ke většině modelů, což je příjemné pro zákazníka a Adam Szubert si je alespoň jistý, že využíváte potenciál jeho zařízení naplno.
Vodiče v LC-1 jsou měděné o průřezu 3mm2 a stíněné pocínovanou měděnou fólií. Vnější obal je PVC potažené černým plastovým opletem. Jak asi uhodnete, LC-2 je vylepšenou verzí LC-1: průřez drátů se zdvojnásobil na (6mm2), změny doznala geometrie a stínění a změnily se i koncovky. V LC-2 jsou zástrčky kryogenicky ošetřeny, demagnetizovány a poté galvanicky chráněny proti oxidaci za účelem co nejnižší rezistance. Podobně jako LC-1 je i LC-2 schovaný v černém opletu, takže celý kabel vypadá velice profesionálně.
CD s příhodným titulem Elv1s 30 #1 Hits (BMG/RCA RCA07863 68079-2) je malým audiozázrakem, který nenechá nikoho na pochybách o velikosti umělcova génia. Navíc dokáže tohle cédéčko zvukově zahanbit i většinu Elvisova materiálu, který je k dispozici na dobovém vinylu a to už něco znamená! Více informací o celé kolekci naleznete zde.
Skladba Surrender byla nahrána v roce 1960 a udržela se na vrcholu americké hitparády celé dva týdny, v britském žebříčku ještě o jednou tolik déle. Pokud si ji poslechnete, bude vám jasné proč. Nenapodobitelný Elvisův hlas korunující nádherně vrstvenou instrumentaci nabízí spoustu audiofilního materiálu ke studiu. Hned na začátku tu máme nalevo rolničky, které najdou odezvu ve dřevěných špalících napravo, vibrato akustické kytary v pozadí a spousta dalších extrémně dobře zachycených detailů, které mohou někteří dnešní zvukaři jen tiše závidět.
Přes PF-2/LC-1 byl track solidně zaostřen, filtr ukotvil muzikanty do správných pozic a nenechal je putovat po studiu, jako se to dělo, když byl systém připojen přímo do zdi. Protáčel jsem skladbu stále dokola nějakých 15 minut a potom jsem odpojil LC-1 a připojil LC-2. Možná to bude znít jako klišé, ale skutečně jsem nebyl na takovou změnu připraven! Prakticky všechno se zlepšilo: nástroje ožily a osvobodily se ze zajetí reprosoustav, dále se vylepšil prostor, jeho uspořádanost a celkové rozlišení. I když jsem měl solidně vykreslený chór už s LC-1, až LC-2 začalo být jasné, že chór = více lidí a ne jen chumel hlasů.
Poněkud ´unisexový´ zvuk LC-1 se stal mnohem tonálně vyrovnanějším a hlavně dynamičtějším: tiché zvuky byly tišší a s lepší mikrokresbou, hlasité zvuky se staly hlasitějšími a znělejšími bez nějakého náznaku limitace a hudba prostě začala hrát. Je nějaká jiná možnost, než tak povedenou kombinaci, jako je GigaWatt PF-2/LC-2 doporučit?
Myšlenky na závěr...
Nenechte se odradit méně známým jménem - GigaWatt nabízí zlepšení takového rázu, že se sám zaplatí. Abych pravdu řekl, až doposud jsem se díval na síťové lišty přezíravě. Pochopitelně, oceňoval jsem výhody jednoho přípojného místa a proudové ochrany, nicméně zvukově mě zatím žádná nepřesvědčila. PF-2 je první takové zařízení, které zřetelně vylepšuje zvuk celého audio systému bez nějakých vážnějších nedostatků.
Pokud se rozhodnete PF-2 vyzkoušet, připravte se na dodatečnou investici: bez síťového kabelu LC-2 nevyužijete možnosti filtru naplno. Vyzkoušel jsem PF-2 s mnoha kabely jiných značek, ale originální LC-2 k liště seděla vždy nejlépe. Možná vám tato informace ušetří zbytečné experimentování...